Næste hold Januar 2024

Hej babysalmister 🎵😊

Snart kan vi starte babysalmesang op i Toftlund kirke igen.

Vi mødes torsdage kl. 10.00. Første gang 18 januar 2024

I uge 7 holder vi fri, og 13/3 og 20/3 synger vi på Toftegården.

Vi mødes i kirken kl. 10, synger, danser og leger 40-45 minutter og går derefter på Herrestedgaard, hvor vi hygger med kaffe/ the og brød.

Tilmeld dig, eller spørg ved at ringe eller skrive til mig på 20927509.  Eller mail:  mfrostc@,mail.com

Vi ses forhåbentlig 👍🏻🎵

Bedste hilsner fra Mette Frost Clausen.

En væsentlig del af Babysalmesangen er hyggestunden ved kaffebordet bagefterr. Der knyttes nye kontakter og udveksles erfaring. Faktisk næsten så det kan sidestilles med en mødregruppe, bare med et musikalsk indhold og måske knap så lang varighed. Men det skulæle nu ikke undre om nogle holder kontakten bagefter.

Babysalmesang

For dig og din baby. Din stemme er din babys yndlingsstemme. Vi tilbyder babysalmasang, fordi sang og musik stimullerer dit barns musikalske og sansemotoriske udvikling.

En baby forstår ikke salmerne, men baby kan sanse stemningen og atmosfæren - tekst og melodi kan lagre sig i barnets underbevisthed

Babysalmesangen i Toftlund kirke foregår en gang om ugen i otte uger. Der synges, klappes, danses, vugges og både forældre og babyer nyder det. Mette Frost Clausen, musikpædagog, lærer og kirkesanger, spiller guitar, banker rytmer og synger for.
Efter sangtimen er der et lækkert traktement og hygge på Herrestedgaard.

Deltagerbetalingen udgør 200 Kr.

Tilmelding til Mette Clausen 20927509

Babysalmesang

er blevet vældig populært i de senere år og nu har vi også fået dette tilbud i Tirslund og Toftlund sogne.

Kirkesanger og musikpædagog Mette Frost Clausen samler hver uge nogle mødre (eller fædre eller bedstemødre) med babyer. Mødrene synger f.eks. ?Spænd over os dit himmelsejl? mens de løfter og sænker et lagen over deres små. Og mens børnene bliver vugget i dynen synges: ?Sov sødt, barnlille?' og meget andet.

Der synges også små rytmiske sange med bevægelser.

Både babyer og mødre vil sent glemme melodierne og sanseindtrykkene.

Efter 40-45 minutters salmesang er der et lille traktement med kaffe/te/saftevand samt brød og frugt på Herrestedgaard.

Det koster 200 kr at være med. I prisen er inkluderet "Min første salmebog" samt traktementet hver mandag og afslutningsgudstjenesten med spaghettispisning.

Den er for hele familien og alle andre familier, der har lyst til at være med.

Ifølge musikpædagoger befordres babyers udvikling af udtryk og følelser i takt med, at de vugges og bevæges til lyden af sange og musik.

Babysalmesangen er fortrinsvist for babyer inden for Toftlund ogTirslund sogne, men kan udvides, hvis der bliver plads. I første omgang er der plads til 12 babyer mellem 2 og 8 måneder gamle med hver 1 forælder (eller bedsteforælder).

Et forløb strækker sig over 8 gange, hvor der synges og leges ca 3 kvarter i kirken, hvorefter der er kaffe på Herrestedgård.

For nærmere oplysninger kan Mette Frost Clausen kontaktes på  74830509

Tiklmelding til Marianne 20927509 ell. mc@toftlund.net

Familiegudstj

Velkommen til

familiegudstjeneste

i Toftlund Kirke

Velkommen til familiegudstjeneste J

Alle er velkomne.

Vi mødes i Toftlund Kirke torsdag den 26. september 2019 kl. 17 til en kort og børnevenlig gudstjeneste. Derefter går vi på Herrestedgaard og spiser sammen.

Vi slutter senest kl. 19.

Tilmelding til spisning på Herrestedgaard:

Mette Frost Clausen på 20927509 gerne pr. sms senest d. 24/9.

Pris 25 kr. pr. voksen.

Børn spiser gratis med